A J O M

طراحی لوگو اختصاصی برند شما

طراحی انحصاری لوگو یا آرم یکی از مهمترین اقدامات برای شروع یک کسب و کار است.

مأموریت من خلق هویت بصری برندها و توانمندسازی کسب‌وکارها برای ارتباط مؤثر با مخاطبان هدف با استفاده از هنر گرافیک، خلاقیت و بینشی استراتژیک است.

هدف من طراحی لوگو اختصاصی، جذاب و مطابق با استراتژی برندهاست.

افتخار من بیش از ۶ سال خدمت به مدیرانی است که برای هویت کسب و کار و طراحی لوگو برند خود ارزش قائل هستند.

ارائه چندین اتود
قابل اجرا در سایز های مختلف
کاملا اختصاصی
رعایت اصولی مهم طراحی

لوگویـی منحصر به فرد برای
برند شما

به همان اندازه که نام شرکت یا کسب و کارتان اهمیت دارد، طراحی لوگوی شایسته و البته زیبا و ماندگار به تبیین هویت برند شما کمک شایانی می کند. داشتن یک لوگوی خوب و منحصربفرد می‌تواند به شما کمک کند تا:

بهترین کیفیت، بالاترین زیبایی و رضایت ۱۰۰ درصدی شما

پلن های قیمت گذاری طراحی لوگو

حرفه ای

مناسب برای فروشگاه ها و کسب و کارهای کوچک
۳,۰۰۰,۰۰۰ ‎‎‎‎‎‎‎‎تومان‎‎‎‎‎‎

پلن حرفه ای شامل موارد زیر است:

  • حداکثر زمان کاری پروژه: ۷ روز
  • سلیقه بایی و آنالیز برند
  • تعداد اتود: ۲ نمونه
  • تعداد تغییر و بازنگری: ۳
  • مشاوره و تعیین رنگ سازمانی
  • ارائه فایل اجرایی (لایه باز)
  • رضایت ۱۰۰ درصدی
  • ارائه فونت پیشنهادی
  • ارائه شناسنامه از لوگو
  • طراحی پترن اختصاصی
  • ارائه گواهی بین المللی تایید مالکیت
  • ارائه (Brand Book) برای لوگو

فوق حرفه ای

مخصوص شرکتها و موسساتی که قصد دارند در آینده کسب و کار خود را گسترش دهند
۵,۰۰۰,۰۰۰ ‎‎‎‎‎‎‎‎تومان‎‎‎‎‎‎

پلن فوق حرفه ای شامل موارد زیر است:

  • حداکثر زمان کاری پروژه: ۱۰ روز
  • سلیقه بایی و آنالیز برند
  • تعداد اتود: ۳ نمونه
  • تعداد تغییر و بازنگری: ۴
  • مشاوره و تعیین رنگ سازمانی
  • ارائه فایل اجرایی (لایه باز)
  • رضایت ۱۰۰ درصدی
  • ارائه فونت پیشنهادی
  • ارائه شناسنامه از لوگو
  • طراحی پترن اختصاصی
  • ارائه گواهی بین المللی تایید مالکیت
  • ارائه (Brand Book) برای لوگو
سرویس پر طرفدار​

VIP

پکیج مناسب شرکتها و موسساتی که قصد دارند برندی قدرتمند خلق کنند
۸,۰۰۰,۰۰۰ ‎‎‎‎‎‎‎‎تومان‎‎‎‎‎‎

پلن VIP شامل موارد زیر است:

  • حداکثر زمان کاری پروژه: ۱۵ روز
  • سلیقه بایی و آنالیز برند
  • تعداد اتود: ۴ نمونه
  • تعداد تغییر و بازنگری: بی نهایت
  • مشاوره و تعیین رنگ سازمانی
  • ارائه فایل اجرایی (لایه باز)
  • رضایت ۱۰۰ درصدی
  • ارائه فونت پیشنهادی
  • ارائه شناسنامه از لوگو
  • طراحی پترن اختصاصی
  • ارائه گواهی بین المللی تایید مالکیت
  • ارائه (Brand Book) برای لوگو

برای پوست اندازی آماده ای؟

کافیه مشخصاتت رو برام بفرستی تا باهات تماس بگیرم 🙂

FAQ

سوالات متداول شما

چه تعداد اتود طراحی می کنید؟

تعداد اتود در فرآیند طراحی لوگو به هیچ وجه ملاک کیفی به شمار نمیرود. فقط تعداد اتودهای زیاد باعث سردرگمی کارفرما می شود و طبق تجربه ی این سالهای من ۲ الی ۳ اتود نتیجه ی بهتری در خروجی کار و طراحی را به دنبال داشته و پیشنهاد ما ۳ اتود هست. (اما به درخواست کارفرما، با اضافه شدن درصدی به مبلغ طراحی اتود اضافه تر هم طراحی می شود)

در مورد مدت زمان طراحی لوگو زمان دقیق و مشخصی نمیشه تعیین کرد چون پروسه زمانی هر لوگو بستگی به نوع لوگو (ترکیبی ، نوشتاری ، نماد ، مونوگرام) متغیر است. ولی اکثرا کارهایی که انجام میدهم تقریبا بین یک هفته الی دو هفته ی  کاری زمان نیاز دارد، که در این بازه زمانی اتود ها نهایی طراحی و برای مشتری ارسال میشود تا انتخاب نهایی صورت بگیرد و اگر ادیت نیاز دارد اعلام کند تا تغییرات اعمال شود، البته ممکن در صورت تاخیر در پیگیری کار از طرف سفارش دهنده این زمان طولانی تر شود

شما میتوانید در ابتدای سفارش اگر رنگ خاصی مد نظر دارید در فرم بریف پیشنهاد بدهید، اما بطور کلی رنگهای سازمانی را با توجه به سبک و سیاق لوگو و زمینه فعالیت شما به گونه ای انتخاب می کنیم که در آینده و با تبلیغات مکمل دیگر بتوانید لوگو را به برندی موفق تبدیل کنید.

بله . ما به قوانین و مقررات اداره ثبت آگاهم و در طراحی لوگو به این نکات توجه خواهم کرد. برا ی ثبت لوگو با علائم تجاری شما می توانید با مراجعه به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به آدرس: www.iripo.ssaa.ir و تکمیل اظهار نامه و یا از طریق یکی از موسسات ثبتی اقدام نمایید.

تعرفه های قیمت لوگو به عوامل مختلفی بستگی دارند که اولین عامل آن، استاندارد یا کپی بودن یک لوگو است. لوگوهای کپی یا طرح های آماده اصولا ارزان قیمت هستند ولی تعرفه لوگوهای استاندارد چون انحصاری ایده پردازی و طراحی می شوند، قیمتشان معمولا از ۳ میلیون تومان آغاز و تا ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومان تخمین زده می شوند.

فرآیند طراحی لوگو به مطالعات و تحقیق در رابطه با برند اختصاص پیدا می کند و هر چه ابعاد یک برند بزرگتر و فراگیرتر باشد، میزان انرژی و بررسی روی آن برند نیز وسیع تر می شود که این امر تاثیر مستقیمی روی هزینه یک پروژه طراحی لوگو خواهد داشت.

تمامی اطلاعات مورد نیاز به وسیله فرم بریف که خدمت شما ارسال خواهد شد دریافت می شود. فرم بریف حاوی اطلاعاتی است که طراح برای برآورده نمودن انتظارات شماست (کارفرما) که به آن نیاز دارید چون تکمیل این فرم بریف به شما کمک می‌کند تا پیش از آغاز پروژه، به طور دقیق بدانید چه می‌خواهید.

خیر، متاسفانه به این دلیل که برای هر سفارش ایده پردازی خاص خودش انجام میشود و ارزش واقعی طرح به ایده است، و ایده پردازی و مطالعه روی طرح لوگو نیازمند زمان و انرژی می باشد ،انجام این کار قبل از ثبت سفارش و پیش پرداخت شروع انجام پروژه طراحی لوگو امکان پذیر نیست.

 
  • اصطلاح لایه باز در نرم افزار فتوشاپ و فرمت PSD گفته می شود. در فایل‌های PSD تصاویر با کیفیت بیت مپ (BitMap) ذخیره می‌شوند. هر فایل لایه باز دارای رزولوشن خاصی بوده که این رزولوشن برای چاپ های افست معمولا 300DPI می باشد که ما علاوه بر فایل لایه باز لوگو نهایی را در چند فرمت مختلف مورد نیاز برای انجام کارهای تبلیغاتی، در اختیار مشتری هم قرار می دهیم.
    خروجی استاندارد مناسب برای استفاده در وب سایت ، شبکه های اجتماعی و خروجی مخصوص چاپ با فرمت های زیر:
    ✓ خروجی لایه باز وکتور – ایلوستریتور (illustrator (Ai
    ✓ خروجی PNG (تصویر بدون زمینه) با کیفیت بالا در دو سایز
    ✓خروجی فتوشاپ Photoshop (PSD)
    ✓خروجی مخصوص تصویر پروفایل صفحات اجتماعی

نوع ارتباط بین مشتری و من کاملا غیر حضوری از طریق وبسایت و شبکه های اجتماعی خواهد بود. مشتریان از سراسر کشور و حتی خارج از کشور، از طریق اینترنت به این سایت مراجعه میکنند. ما خدمات طراحی رو به صورت حرفه ای و تماما آنلاین انجام میدهیم و از طریق سایت و تلگرام با مشتریان در ارتباطیم.

  • تکمیل فرم بریف
  • ارسال پیش فاکتور
  • دریافت نصف مبلغ به عنوان بیعانه
  • ارائه  اتود اولیه در زمان مقرر
  • اعمال تغییرات و انجام اصلاحیه های لوگو
  • تسویه حساب طراحی لوگو
  • تحویل فایل اصلی و با کیفیت لوگو به مشتری
با من در تماس باشید

اجازه بدید در مورد پروژه شما گفتگو کنیم

اگر هر سوالی دارید یا نیاز به کمک دارید، خیالتون راحت باشه من اینجام تا به شما کمک کنم، منتظر پیامتون هستم

  • ‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎بالای ۶ سال سابقه در طراحی گرافیک
  • ‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎طراح حرفه ای لوگو و هویت بصری برند
  • ‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎طراح ست اداری
  • ‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎طراح بسته‌بندی
لطفا برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
مثال: سامیار ایرانی
your@gmail.com
۰۹۱۲۳۴۵۶۷۸۹

اهمیت داشتن لوگو در کسب و کار

داشتن لوگو برای یک کسب و کار بسیار مهم است و دارای اهمیت‌های زیادی است. در زیر تعدادی از اهمیت‌های داشتن لوگو را بررسی می‌کنیم:

۱. شناخت‌پذیری: لوگوی یکتا و قابل تشخیص کسب و کار شما را از بین رقبا متمایز می‌کند. با داشتن یک لوگو قوی و شناخت‌پذیر، مشتریان به راحتی می‌توانند کسب و کار شما را تشخیص دهند و به یاد بسپارند.

۲. حرفه‌ای بودن: یک لوگو حرفه‌ای و با کیفیت، به کسب و کار شما اعتبار می‌بخشد. این نشان می‌دهد که شما به جزئیات کوچک نیز توجه می‌کنید و به کیفیت خدمات یا محصولات خود اهمیت می‌دهید.

۳. ایجاد ارتباط: لوگو می‌تواند یک ارتباط عاطفی با مشتریان برقرار کند. با استفاده از رنگ‌ها، فونت‌ها و عناصر طراحی، می‌توانید احساسات و ارزش‌های کسب و کار خود را به مخاطبان منتقل کنید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

۴. تبلیغات و بازاریابی: لوگو می‌تواند به عنوان یک ابزار تبلیغاتی قوی عمل کند. با قرار دادن لوگو در تمامی مواد تبلیغاتی و بازاریابی خود، از جمله وبسایت، بروشورها، کارت‌های ویزیت و شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید شناخت‌پذیری برند خود را افزایش دهید و به مشتریان جدید جذب کنید.

۵. قدرت برندسازی: لوگو می‌تواند به شما کمک کند تا یک برند قوی و قابل اعتماد بسازید. با استفاده مداوم از لوگو در تمامی ارتباطات و تعاملات با مشتریان، می‌توانید هویت برند خود را تقویت کنید و در ذهن مخاطبان خود جا بگیرید.

* به طور کلی، لوگو یک عنصر بسیار مهم در ساختار برندسازی و بازاریابی است. با داشتن یک لوگو منحصر به فرد و قوی، می‌توانید به شناخت‌پذیری بیشتری دست یابید و رونق کسب و کار خود را افزایش دهید.

 
 

نشانه یا آرم چیست؟

آرم، یک واژه‌ فرانسوی (armé) به معنی سلاح است. در قرون وسطا شناسایی شوالیه‌ها با زره کامل، بسیار دشوار بود چون آنها کلاهخود بر سر می‌گذاشتند. این رو شوالیه‌ها به تدریج از علامت‌هایی روی زره و سپر خود استفاده کردند. این علامت‌ها تدریجاً به آرم یا نشان‌های خانوادگی تبدیل شدند که فرد دیگری حق استفاده از آن‌ها را نداشت. به این ترتیب می‌توان آرم را به عنوان نشانه و علامت و در مفهومِ نشان تصویری، به کار برد.

خود نشانه تصویری دارای چهار دسته تقسیم بندی میباشد :
رابطه مستقیم : مثل تصویر یک مرغ برای نشان دادن یک مرغداری
رابطه غیر مستقیم : تصویر خورشید و درخت نخل برای نشان دادن شرکتی در خوزستان
نه مستقیم نه غیر مستقیم : نمایش نقوش سنتی ملی و اساطیری ایران مانند لوگوی بانک پاسارگاد
بدون ارتباط : که هیچ ربطی ندارد و خود باعث شناخت و به وجود آمدن یک برند جدید میشود مانند لوگوی اپل که یک سیب میباشد

 

 
 

 

نشانه‌ای است که نوشتار آن، معمولاً حرف اول نام موضوع است و با طراحی ویژه (متفاوت از شکل حروف متداول) ارائه می‌شود. لازم به توضیح است بعضی از صاحب‌نظران معتقدند در صورتی که نام موضوع دارای بیش از یک واژه باشد، طراحی بر اساس حروف آغازین واژگانِ موضوع نیز، مونوگرام خواهد بود.

لوگوتایپ چیست ؟

لوگوتایپ نشانه‌‌ای است که نوشتار آن، بر اساس نام کامل موضوع است و با طراحی ویژه (و غالباً متفاوت از شکل حروف متداول) ارائه می‌شود.

“لوگو” (Logo): واژه لوگو مخفف کلمه‌ لوگوتایپ است. لوگوتایپ (Logotype) کلمه‌ای یونانی متشکل از لوگوس (Logos) به معنای کلمه و تیپوس (Typos) به معنای نقش‌انداختن و حک کردن است. لوگو یک علامت، نشانه یا نماد گرافیکی است که معمولاً توسط شرکت‌های تجاری، سازمان‌ها و حتی افراد استفاده می‌شود تا به شناخت عموم نسبت به آنها کمک کند. لوگوها ممکن است صرفاً گرافیکی و متشکل از نماد یا شمایل باشند یا از نام سازمان یا شرکت تشکیل شده باشند. فرهنگستان زبان و ادب فارسی، واژه‌ نشان‌واره را به عنوان معادل واژه‌ لوگو ارائه کرده است و اینگونه توضیح می‌دهد: نمادی خاص یک شرکت یا سازمان، به‌صورت تصویر یا علامت یا طرح، برای تشخیص سریع و راحت آن. (در حقیقت آرم و لوگو دقیقاً به یک معنا نیستند؛ بهتر است از لوگو به عنوان نشان‌ نوشتاری و از آرم، در مفهوم علامت و نشان تصویری استفاده ‌شود.

 

 
 

 

 

 انواع لوگو و سبک های مختلف و تکنیک های مختلف، استاندارها و قوانیندر طراحی لوگو

سبک های مختلف در طراحی لوگو چیست؟
انواع لوگو چیست و چرا باید از آن اطلاع داشته باشیم؟ از انواع سبک طراحی لوگو در کجا استفاده می شود؟
اگر یک طراح لوگو به ما پیشنهاد یک نوع خاص از لوگو را داد، چگونه متوجه منظور آن شویم و سوالاتی از این قبیل که اگر با انواع لوگو آشنا نباشید، نمی توانید به آنها پاسخ دهید.
طراحی لوگو یک مبحث مهم در خلق یک برند می باشد که ۴۰ درصد از کار برندینگ و یا خلق برند را تشکیل می دهد.
همه ما هر روزه با تعداد زیادی لوگو و آرم سر و کار داریم که بعضا نیز خودآگاه و ناخودآگاه با بعضی از آنها ارتباط برقرار می کنیم.
لوگو ها به صورت کلی در راستای افزایش درآمد یک برند یا کسب و کار طراحی می شوند.
به گونه ای که این لوگو بتواند در عین سادگی ارتباط مناسب را با مخاطبان آن کسب و کار ایجاد کند و پیام ها، اهداف و ارزشهای آن برند یا کسب و کار را به آنها انتقال دهد.
اما همه این لوگوهای موجود در اطراف ما برپایه یک استاندارد مشخص طراحی می شوند. در این مقاله سعی داریم تا شما را با انواع لوگو و سبک های مختلف در طراحی لوگو آشنا کنیم.
همانطور که قبلا نیز اشاره شد، لوگو رو می توان مهم ترین عنصر در ایجاد هویت بصری و برندینگ نام برد.
یک نشان حرفه ای باید به گونه ای طراحی شود که در راستای برنامه های افزایش درآمد بوده و در ذهن مخاطب ماندگار باشد.
یک مسئله ای که همواره پیش از طراحی آرم و لوگو ذهن کارفرما و یا طراح را مشغول خود می کند، انتخاب نوع و یا سبک طراحی لوگو است. خوب است بدانید که هر طراحی ، می تواند با توجه به تجربه خود سبک شخصی مورد نظرش را بیافریند.
می توانیم این جمله را به این تعمیم بدهیم که شاید بتوان گفت هزاران هزار سبک در طراحی آرم و نشان وجود دارد ولی این سبک ها نیز برپایه چند سبک اصلی و استاندارد جهانی خلق شده اند.

به طور کلی ۹ سبک متفاوت در طراحی لوگو وجود دارد که ما در این مقاله آنها را به شما معرفی کرده و کاربردهای آنها را نیز به شما نشان می دهیم البته به همراه مثال هایی از لوگوهای معروف در دنیا که بر پایه همان سبک طراحی شده اند و تاکنون جزو موفق ترین و با ارزشترین لوگو ها هستند.

چرا باید انواع لوگو را بشناسیم؟
شما چه به عنوان یک طراح و چه به عنوان یک کارآفرین نیازمند این هستید تا انواع لوگو و کاربردهای آنهارا بشناسید.
به عنوان یک طراح شما باید بتوانید نوع لوگو مورد نظر خود را با توجه به خواسته کارفرما تشخیص داده و لوگو را به همان سبک طراحی کنید و یا با علم بر کاربردهای سبک های مختلف
طراحی لوگو، بهترین و مناسب ترین لوگوها را برای کارفرمایان خود خلق کنید.

به عنوان یک کارآفرین نیز شما میتوانید با شناخت این سبک ها و بررسی آنها نوع لوگوی مورد نظر خود را برای کسب و کارتان تشخیص دهید و در پی طراحی لوگو به سبکی که انتخاب کرده اید باشید.
این نکته را نیز به یاد داشته باشید که همواره مشاوره با یک فرد متخصص همواره بهترین نتیجه هارا برای شما به ارمغان می آورد. پس سعی کنید قبل از آن که نوع لوگو مورد نظر خود را انتخاب کنید،
حتما با یک طراح لوگو حرفه ای مشورت و تبادل نظر کنید

انواع لوگو و آرم
در ادامه می خواهیم انواع لوگوها و آرم هارا با یکدیگر بررسی کنیم تا به یک شناخت کلی پیرامون طراحی های لوگو برسیم.
این موضوع را بخاطر داشته باشید که از دو نظر دانستن انواع لوگو ها برای شما مهم می باشد.
۱- اگر طراح هستید: در صورتی که شما یک طراح لوگو می باشید، باید توانایی شناخت سبک های مختلف لوگو را داشته باشید.
این موضوع باعث می شود تا بتوانید به کارفرما اطلاعات دقیق تری بدهید و با خواسته او در روند طراحی لوگو بیشتر آشنا شوید.
معمولا طراحانی که با انواع لوگو ها و سبک های آن آشنایی ندارند ، نمی توانند یک کار خوب و حرفه ای را به کارفرما تحویل دهند.
۲- اگر کارفرما هستید: در صورتی که شما کارفرما هستید و قصد دارید برای کسب و کار خود یک لوگو سفارش دهید، باید با انواع سبک های لوگو آشناییت داشته باشید و لوگوهای مختلف را ببینید تا بتوانید سلیقه خود را به درستی تشخیص دهید. بیشتر کارفرمایان توانایی یک انتخاب درست در طراحی و ساخت لوگو را ندارند و نمی دانند چه لوگویی مورد پسند آنها می باشد.
از همین رو بعد از اینکه لوگو برای کارفرما طراحی شد، باب میل آنها نمی باشد.
برای اینکه هردو طرف، چه طراح و چه کارفرما ، در آخر پروژه رضایت داشته باشند، بهتر است با انواع مختلف لوگو آشنا باشند.
هرچند اگر شرکت یا فردی که با آن همکاری می کنید، یک فرد یا شرکت حرفه ای باشد، می تواند بدون داشتن اطلاعات کارفرما در مورد انواع لوگو ، یک لوگوی حرفه ای به شما تحویل دهد.

۱- لوگو مونوگرام

علائم اختصاری، مونوگرام یا Letter mark لوگویی است که بر پایه تایپوگرافی طراحی می شود. مونوگرام معمولا می تواند شامل حرف اول یا چند حرف اول و یا خلاصه حروف اسم تجاری یک شرکت باشد که به صورت یک علامت اختصاری طراحی می شود.
اصل سادگی در طراحی لوگو مونوگرام، بسیار بسیار مهم و قابل توجه است.

لوگو هایی که به صورت مونوگرام طراحی می شوند اکثرا لوگوهایی خلاقانه هستند. دلیل این موضوع نیز ذاتا در خود مونوگرام بصورت بدیهی وجود دارد، به این شکل که لوگوهای مونوگرام
همواره دست بازی را به طراح لوگو بکارگیری عنصر خلاقیت می دهد.
هیولت پاکارد (HP)، جنرال الکتریک، IBM، ناسا و مک دونالد نمونه لوگوهایی هستند که در سبک مونوگرام طراحی شده اند.

NASA,HP,IBM,mcdonald's,لوگو مونوگرام

نام نوشتاری، تایپوگرافی، لوگو تایپ یا Word mark نوعی از لوگو است که شباهت زیادی با مونوگرام دارد.

این لوگو عمدتا بر پایه فونت ها طراحی می شود اما بسیاری نیز آن را به صورت دستی و دور از چارچوب فونت های آماده طراحی می کنند که این روش امروزه مخصوصا در کشورمان ایران بسیار
رونق یافته است.

در طراحی لوگو تایپوگرافی، عمدتا تمرکز طراح بر روی نام کامل تجاری یک شرکت است. مبحث مهمی که در این سبک لازم به ذکر است، این است که طراح باید برای پیاده سازی این طرح به خوبی بر مسائل آناتومی حروف و بحث پیوستگی در طراحی لوگو مسلط باشد و حتی کالیگرافی مسلط باشد تا بتواند با یک هارمونی و هماهنگی درست و منسجم، لوگو را طراحی کند.

این سبک از لوگو برای شرکت هایی که دارای نام مختصر خاص و متفاوت هستند بسیار مطلوب و قابل استفاده است.
شما روزانه با بسیاری از لوگو تایپ ها مواجه بوده و در ارتباط هستید، بنابراین می توان مثال های بسیاری از لوگوهای معروف مانند کوکاکولا، گوگل و… را برای طراحی لوگو به سبک تایپوگرافی زد.

 

 

لوگوتایپ,LOGOTYPE,Coca Cola , Google

 

۳- لوگو تصویری

علائم تصویری، سمبل، آیکون، پیکتوگرام یا Pictorial mark ها عمدتا بر پایه یک تصویر گرافیکی طراحی می شوند. سبکی که بیشتر شامل آیکون ها و یا شمایل گرافیکی است. این نوع لوگو ها انتخاب های بیشتری را در طراحی به کارفرما و طراح در جهت مفهوم سازی و زیباسازی لوگو می دهد.
همواره تصاویر ابتدایی ترین و سریع ترین راه انتقال مفهوم از گذشته دور تا امروز بوده اند. پس تاثیر و ماندگاری لوگو تصویری بر روی ذهن مخاطب امری بدیهی و مسلم است.
به طور کلی این لوگو بوسیله اشکال، آیکون ها، طرح ها و رنگ های مختلف طراحی می شود که یک نماد بصری را برای کسب و کار شما خلق می کند.
این نوع لوگو بسیار مناسب شرکت هایی است که می خواهند تصویری ماندگار از کسب و کار خود را روی ذهن مخاطب به یادگار بگذارند.
طراحی این نوع آرم آن هم به ساده ترین صورت و با مفهوم بالا، کار مشکلی در بین طراحان است که نیازمند دانشی جامع در زمینه های مختلف طراحی برای طراح است.
لوگو های تصویری جزو رایج ترین لوگوهای موجود در دنیا هستند که به عنوان مثال می توان از لوگو شرکت های بنز، توییتر و اپل به عنوان لوگوهای طراحی شده در سبک تصویری نام برد.
apple,twitter,Mercedes-Benz,لوگو تصویری

 

۴- لوگو انتزاعی

لوگوهای انتزاعی یا Abstract یک نوع خاص از لوگو های تصویری هستند. به گونه ای که به جای تصاویر قابل درک در لوگو تصویری، مانند سیب در لوگو اپل و پرنده در لوگو توییتر،
از یک یا چند فرم و شکل انتزاعی استفاده می شود تا به وسیله آن، پیام کسب و کار شما به شکلی متفاوت و بعضا زیباتر به مشتری منتقل شود.
لوگوهای انتزاعی یا به ترجمه تحت اللفظی “لوگو چکیده” اجازه ایجاد یک تصویر واقع بینانه و زیبا و منحصر به فرد از برندتان را به شما خواهد داد.
لوگو شرکت های آدیداس و پپسی جزو لوگوهاییی هستند که به سبک انتزاعی طراحی شده اند.

 

۵- لوگو مسکات

مسکات یا Mascot یک شخصیت است. شخصیتی که قرار است بیانگر و نشان دهنده کسب و کار شما باشد. شخصیتی که بصورت رو در رو می تواند با شما ارتباط برقرار کند. این شخصیت می تواند شامل انسان، حیوان و حتی اشیا نیز باشد. یک شخصیت ساده و تصویر سازی شده که بسایر مناسب طراحی لوگو برای شرکت هایی است که به دنبال
ایجاد یک فضای سالم برپایه کودکان و خانواده و حتی خارج از این چارچوب نیز هستند. لوگو مسکات به علت سبک کارتونی و رنگارنگی که دارند، معمولا سرگرم کننده هستند.
از لوگو KFC می توان به عنوان معروف ترین لوگو مسکات نام برد.البته لوگوهایی مانند چیتوز و چاکلز نمونه های ایرانی این سبک از طراحی لوگو هستند.

 

۶- لوگو ترکیبی

لوگو ترکیبی یا Combination از تلفیق لوگوتایپ و لوگو تصویری خلق می شود. این لوگو به دلیل اینکه مباحث مختلف لوگو تایپ و لوگو تصویری را شامل می شود، نیازمند زمان بیشتری در پروسه طراحی است.
انسجام و هماهنگی این اجزا جداگانه بسیار مهم بوده و در صورت عدم وجود هارمونی لازم بین طرح ها، لوگویی زننده و از قبل شکست خورده حاصل کار خواهد بود.
این اجزا، یعنی عکس و نوشته، می توانند روی هم قرار بگیرند و یا در کنار یکدیگر باشند. در ضمن شما می توانید با استفاده از خلاقیت خود، از تلفیق عکس و نوشته یک تصویر مستقل ایجاد کنید.
لوگو های ترکیبی مناسب شرکت هایی هستند که نیازمند داشتن طرح های تصویری و تایپوگرافی برای استفاده در موقعیت های مختلف داردند.
یعنی اینکه به لوگو تصویری خود یک تایپوگرافی منحصر به فرد را تخصیص می دهند و یا برعکس به گونه ای که شرکت یا کسب و کارشان با طرح کاملا تخصصی وارد بازار شود.
کینگ برگر، چیپس دوریتس و لاکست مثال های برجسته از لوگو تلفیقی یا همان ترکیبی هستند.
  ۷- لوگو امبلم
یک لوگو امبلم یا Emblem از یک نوشته یا یک فونت درون یک شکل یا آیکون تشکیل شده است.

این سبک از طراحی در طراحی لوگو، تصاویر و شمای فانتزی زیبایی را برای کسب و کار شما خلق می کند.
لوگوهای امبلم به دلیل چشم نوازی و خاص بودنشان تاثیر قابل توجهی را روی مخاطب دارند.
از این رو این نوع و سبک از طراحی لوگو، آن بیزینسی که تاثیر قابل توجهی روی مخاطب را خواهد داشت، به بهترین شکل نمایش می دهد.
لوگو هارلی دیویدسون و لوگو بسیار معروف و ارزشمند استارباکس از جمله لوگایی هستند که به سبک امبلم طراحی شده اند.

۸- لوگو مینیمال

ارائه مفهوم با حداقل ها، وظیفه لوگو مینیمال یا Minimal است. امروزه طراحی مینیمال به عنوان یک روش برای پیاده سازی لوگو نیز شناخته می شود. در طراحی مینیمال سعی بر این است که با حداقل ترین و ساده ترین شکل ممکن، یک لوگو متناسب و زیبا برای یک کسب
و کار طراحی شود.
البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که سادگی بیش از حد لوگو نباید به زیبایی آن ضربه بزند. عمومیت داشتن بعضی از طرح ها در سبک مینیمال باعث ایجاد ضعف در این نوع طراحی شده است که ریسک انتخاب این سبک را بالا می برد اما نمایش هویت و ارزشهای کسب و کارتان به سریعترین شکل ممکن و ماندگاری بالا، از مزیت های طراحی لوگو به سبک مینیمال است. می توان از لوگو نشنال جئوگرافیک به عنوان معروفترین لوگو مینیمال یاد کرد.
 

۹- لوگو سه بعدی

لوگو های سه بعدی و یا 3D لوگوهایی هستند که پایه طراحی آن از بعد تشکیل شده و از قواعد پرسپکتیو نیز تبعیت می کند. دنیای طراحی سه بعدی جذابیت بصری بسیار بالایی برای هر شخص دارد.
در این سبک از طراحی لوگو، ممکن است یک لوگو تصویری به یک لوگو سه بعدی تبدیل شود و یا یک تایپوگرافی نیز به همین شکل به یک طرح سه بعدی تبدیل شود و یا هر دوی آن ها
می توانند در یک لوگو ترکیبی باهم سه بعدی شوند و این بستگی به خلاقیت طراح، شناخت مخاطبان و خواسته کارفرما دارد.
لوگو های سه بعدی در گذشته اغلب برای شغل های کلاسیک و رسمی به کار می رفت ولی امروزه می توانید این لوگو های جذاب را در هر زمینه ای مشاهده کنید.
از لوگو کمپانی هایی همچون یونیورسال گرفته تا فایرفاکس، همه شامل این دسته از لوگوها می شوند.
خاص بودن و جذابیت بصری بسیار بالای لوگو های سه بعدی باعث شده است که در دنیای امروزی این سبک از طراحی جزو ترند های طراحی لوگو در سال های اخیر قرار گیرد.
البته لازم به ذکر است که این لوگو ها صرفا در نرم افزار هایی با فضای سه بعدی طراحی نمی شوند.
بسیاری از طراحان هستند که با استفاده از فضای دو بعدی و با علم بر قانین فضای سه بعدی اقدام به طراحی لوگو مدنظر خود می کنند.
چه بسا لوگوهایی به این سبک طراحی شده اند که بسیار جذابتر و موفق تر از دیگر لوگوهای سه بعدی بوده اند.
 

 

جمع بندی

اکنون پس از مطالعه این مقاله شما قطعا به یک دید کلی از انواع لوگو و سبک های مختلف در طراحی لوگو رسیده اید.
به صورت کلی پس از آشنای در ارتباط با این ۹ سبک در طراحی لوگو اکنون می توانید نیاز های خود را بسنجید تا در نهایت به نوع لوگوی مد نظر برای طراحی لوگو کسب و کارتان برسید.
این سبک های مختلف کاملترین انواع برای طراحی لوگو هستند که شما می توانید با مطالعه و درک چندین باره این مطلب به یک نتیجه کلی در بخش مهمی از برندینگ خود برسید.
قطعا انواع یاد شده در این مقاله اصلی ترین و موفق ترین سبک های طراحی آرم و لوگو در دنیا هستند و به قول معروف امتحان خود را پس داده اند.
در نتیجه بهتر است به این سبک ها اعتماد کرده و بر اساس نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید.


منبع: پارامتریک